3 COVID-19 Cases As Described By Doctors In China

Suivez la couverture
03:55 ET (07:55 GMT) 18 mars 2020
Plus de santé
Les professionnels de la santé subissent une forte pression émotionnelle
Dr Huerta: « Ce que Trump dit de l’hydroxychloroquine n’a aucun support scientifique »
L’impact mental et émotionnel de l’isolement social inquiète et on ne sait toujours pas quand il prendra fin.
Notes connexes
Que se passe-t-il vraiment dans un test de coronavirus?
Nouveaux cas en Amérique latine
Coronavirus: l’OMS en Argentine formule des recommandations et demande « de ne pas réagir de manière excessive »
« No Time to Die » retardé par un coronavirus
(CNN) – L’actualité des coronavirus se déplace si rapidement que les définitions ou expressions clés peuvent parfois passer inaperçues. Par exemple, savez-vous vraiment ce que signifie Covid-19? Ou pourquoi le coronavirus est-il appelé coronavirus? En parcourant ces termes, le flot d’informations sur les coronavirus sera plus facile à comprendre. Et avec une crise aussi répandue et complexe que celle-ci, un peu de clarté peut aller très loin.
Éclosion
Une éclosion survient lorsqu’une maladie apparaît à un rythme plus élevé que la normale. Les termes épidémie et pandémie sont souvent utilisés pour décrire l’ampleur ou la nature d’une flambée ou d’une série de flambées. En d’autres termes, considérez l’épidémie comme la pierre angulaire de plusieurs autres termes liés au coronavirus.
- Que se passe-t-il vraiment lors d’un test de coronavirus?
Cluster
Un groupe de maladies ou d’infection est un groupe d’événements de santé similaires qui se sont produits dans la même zone en même temps. Vous avez peut-être entendu parler de nouveaux cas du coronavirus actuel décrits comme des «clusters de cluster» ou cluster.
Coronavirus
Le coronavirus n’est pas vraiment un type de virus; Il s’agit d’une grande famille de virus qui comprend également le SRAS et d’autres maladies respiratoires mineures à majeures. Les coronavirus peuvent se propager entre les animaux et les humains, comme nous l’avons vu avec cette souche actuelle. Le terme « couronne », qui vient d’une racine latine qui signifie couronne ou anneau de lumière, fait référence à la forme du virus au microscope.
Covid-19
Covid-19 est la souche spécifique de coronavirus responsable de l’épidémie actuelle. L’acronyme, fourni par l’Organisation mondiale de la santé, signifie «coronavirus disease 2019», qui fait référence à l’année où le virus a été détecté pour la première fois.
Distanciation sociale
Une façon de prévenir la propagation des maladies transmissibles, comme le suggère l’Organisation mondiale de la santé, est la «distanciation sociale», ce qui ne signifie pas que les gens restent à la maison. Cela signifie garder un espace personnel généreux, environ un mètre avec quiconque tousse ou éternue. Cela vous empêchera d’inhaler la plupart des gouttes expulsées lorsque vous toussez ou éternuez, ce qui peut transmettre le virus.
Urgence de santé publique
Une urgence de santé publique est une désignation officielle faite par un organisme gouvernemental. Il est appelé de différentes manières selon les pays et il est adopté par différents groupes. Aux États-Unis, le secrétaire du Department of Health and Human Services détermine une urgence de santé publique (PHE). Une telle désignation peut aider le gouvernement à accéder à des fonds et ressources spéciaux pour faire face à l’urgence. De même, une urgence de santé publique de portée internationale (USPPI) est une désignation mondiale plus large qui peut être déterminée par l’Organisation mondiale de la santé. L’OMS a désigné le nouveau coronavirus comme USPPI fin janvier 2020.
Épidémie
Une épidémie est une situation dans laquelle une maladie se propage rapidement chez de nombreuses personnes et à une concentration plus élevée que la normale. Cependant, elle se propage à une échelle plus petite qu’une pandémie. L’épidémie mondiale de covid-19 est considérée comme une épidémie, bien que les gouvernements et les communautés médicales craignent qu’elle ne se transforme en pandémie.
Le MERS, ou syndrome respiratoire du Moyen-Orient, est un autre type de coronavirus. Vous pouvez entendre cette maladie respiratoire virale mentionnée avec le SRAS. Dans les deux cas, les acronymes désignent les maladies, tandis que le MERS-CoV ou le SRAS-CoV désignent spécifiquement les virus physiques.
Nouveau
Un nouveau coronavirus est une souche qui n’a jamais été détectée chez l’homme auparavant. Le virus responsable de l’épidémie actuelle est souvent appelé le nouveau coronavirus.
Pandémie
Une pandémie est une propagation mondiale d’une maladie. C’est un ordre de grandeur supérieur à une épidémie. Le terme «épidémie mondiale» est essentiellement une autre façon de dire pandémie, bien que la désignation «pandémie» ait un certain poids rhétorique parmi les organisations de santé mondiales. La dernière pandémie a été l’épidémie de H1N1 en 2009, et l’OMS se demande s’il n’y a qu’une seule signification du mot dans un contexte moderne.
Personne à personne
Il existe plusieurs façons de contracter un virus comme covid-19. La propagation de personne à personne signifie que le virus a été transmis en raison d’un contact étroit entre les personnes, que l’interaction implique un contact physique réel ou simplement une toux ou des éternuements à l’intérieur.
Virologe Prof. Hendrik Streeck kritisiert CORONA Maßnahmen / Studie Heinsberg (Markus Lanz 31.03.20)

Diffusion communautaire
La propagation dans la communauté est la propagation d’une maladie dans une zone donnée, où l’on ne sait pas directement comment ou quand une personne a contracté la maladie. Alors que certains cas de coronavirus peuvent être identifiés lors de certains voyages, associations interpersonnelles ou autres événements, les cas de «propagation communautaire» sont moins spécifiques et plus difficiles à retracer.
Respirateurs N95
De nombreuses personnes ont eu recours à des masques ou à des respirateurs pour prévenir la maladie. Les masques sont simplement une barrière physique, tandis que les respirateurs ont tendance à être plus serrés et ont un élément de filtre à air. Les respirateurs N95 ont été autorisés pour une utilisation par le grand public, bien que le CDC et d’autres responsables de la santé aient mis en garde les gens de ne pas les utiliser dans leur vie quotidienne, sauf dans des circonstances spécifiques.
Le SRAS, ou syndrome respiratoire aigu sévère, est un autre type de coronavirus. Vous avez peut-être entendu parler de cette maladie respiratoire virale avec le MERS. Dans les deux cas, les acronymes désignent les maladies, tandis que le MERS-CoV ou le SRAS-CoV désignent spécifiquement les virus physiques. Le SRAS est souvent utilisé pour contextualiser l’épidémie actuelle de coronavirus à travers l’épidémie de SRAS de 2002 et 2003. Cette épidémie a tué plus de 770 personnes, la majorité des décès se produisant en Chine et à Hong Kong.
Symptomatique
Symptomatique signifie simplement que quelqu’un présente les symptômes d’une maladie ou d’une maladie particulière. Pour le covid-19, cela inclurait des choses comme la fièvre, la toux ou l’essoufflement. Les symptômes sont une partie importante de la conversation sur les coronavirus. Les responsables de la santé estiment que le risque de contracter le virus est plus élevé lorsque l’on entre en contact avec une personne symptomatique. Cependant, des questions ont été soulevées quant à savoir si la maladie peut également être transmise avant que quelqu’un ne montre des signes (également connue sous le nom de présymptomatique).
Pour les dernières nouvelles sur l’épidémie de coronavirus, visitez la section couverture spéciale de CNN ici.
– Gna Yu de CNN a contribué à ce rapport.

80 commentaire
Es wird versucht uns klar zu machen dass Masken nicht schützen weil man es versäumt hat genügend für alle zu haben.Natürlich bringt eine Maske etwas.Schau mal nach Süd Korea
Hey emu. When fluid fills the lungs how does it get sucked out? Through the ventilator? Or does the body push it out naturally?
I’m terrified of being put on a ventilator. I was on one for 3 days because of an overdose I unfortunately took and I had stopped breathing. It was the most powerless I’ve ever felt.
Meine Meinung! endlich sagts mal einer. Was wagt es der Lanz mit seinen kohärent logischen Schlussfolgerungen unseren Karneval kaputt zu machen!?
Ich meine, tödliches Virus hin oder her, denkt denn irgendjemand auch mal an den Karneval? Mer lasse de Dom in Kölle, schalalalalalaaaa, Hirn aus, weiter feeeeiern shalalalalalallaaa
Köln, dat is en jeföhl!
I believe a COVID infection actually starts in the lungs. Makes sense, given that most viruses are captured by the body and deposited in the mucus in the nose….Why are people able to be asymptomatic and highly infectious?…Because it starts in the lungs.
If we can test for COVID in the air, we can test one’s breath. Put this device on one of those things used to check the pressure, or whatever, of one’s exhaling capacity as if they were an asthma patient.
Pretty sure that albuterol is the best drug we can use. I believe it is supposed to help open the sacs in the lungs. By getting more oxygen into the lungs, the body is able to operate at a higher capacity and thus… the immune system can more easily take care of killing the virus. Especially in the mild cases, but surely also all the way into the critical stages.
What is your criticism of this? Is there anything useful here in thinking that could help?
Best,
Brian
Bitte schauen Sie sich einfach mal die Infektionszahlen und Sterberaten in Ländern an, die das Problem zu spät erkannt haben (I, ES) oder das Problem lange geleugnet haben (USA, BRA, GB, F, Schweden…).
Die geringe Sterberate in Deutschland ist v. a. einem späteren Beginn der Welle in D zuzuschreiben als auch der Altersstruktur der Infizierten. Das ändert sich gerade und die Todesfälle nehmen zu.
Die führenden Wissenschaftler wie Drosten, Kekulé, allen voran Fauci sprechen eine klare Sprache.
Auf einer Miniaturdatenbasis, die auch noch unklar ist, irgendetwas abzuleiten, ist hochgradig unseriös. Das gilt leider auch für Herrn Streeick.
Please stop defending china ChubbyEmu.
They are the enemy of the modern world and humanity. The CCP that is, not the chinese people.
New England journal of medicine on March 26 2020 said it’s a.1 percent not 3 or 5 percent the news lies they also say doctors are putting covid on patients that didn’t die from it
Omg the way he narrates is so dramatic! I’m at the edge of my seat, getting anxious for patient ZT oh shit he did not make it
Daten von der Universität Hamburg
Die Zahl der Todesfälle weltweit in den ersten beiden Monaten des Jahres 2020:
2.360: Coronavirus
69.602: Erkältung
140.584: Malaria
153.696: Selbstmord
193.479: Verkehrsunfälle
240.950: Verlust von HIV
358.471: Alkohol
716.498: Rauchen
1.177.141: Krebs
Sie halten Corona also für gefährlich?
oder Ist es der Zweck der Medienkampagne, den Handelskrieg zwischen China und Amerika zu lösen? oder Ist es der Zweck der Medienkampagne, die Finanzmärkte zu reduzieren, um die Bühne der Finanzmärkte für Fusionen und Übernahmen vorzubereiten? oder Ist es eine Panik, die von den Pharmaunternehmen geschaffen wird, um ihre Produkte wie Desinfektionsmittel, Masken, Medikamente usw. zu verkaufen?
Keine Panik und senden Sie keine Gerüchte aus.
Ich veröffentliche dies, um Ihr Angebot an Nachrichten aus Publikationen, die Angst und Panik auslösen, auszugleichen.
Wenn Sie sich mit Coronavirus infizieren, ist dies noch kein Grund zur Panik, denn:
81% der Fälle sind mild
14% der Fälle sind MODERATE
Nur 5% der Fälle sind KRITISCH
Das bedeutet, dass selbst wenn Sie sich mit dem Virus infizieren, die Wahrscheinlichkeit, dass Sie sich davon erholen, größer ist.
Einige haben gesagt: « Aber das ist schlimmer als SARS! » SARS hatte eine Sterblichkeitsrate von 10%, während COVID-19 eine Sterblichkeitsrate von 3% aufweist
Wenn man das Alter der Menschen betrachtet, die an diesem Virus sterben, beträgt die Sterblichkeitsrate bei Menschen unter 50 Jahren nur 0,2 %.
Das bedeutet: Wenn Sie unter 50 Jahre alt sind und nicht in China leben, haben Sie eine höhere Wahrscheinlichkeit, die Lotterie zu gewinnen (die Chance liegt bei 1:45.000.000).
Nehmen wir einen der bisher schlimmsten Tage: den 10. Februar, als 108 Menschen in CHINA an einem Coronavirus starben.
Am selben Tag:
26.283 Menschen starben an Krebs
24.641 Menschen starben an Herzkrankheiten
4.300 Menschen starben an Diabetes
Selbstmord hat 28 Mal mehr Menschenleben gefordert als das Virus.
Moskitos töten täglich 2.740 Menschen, MENSCHEN töten täglich 1.300 Mitmenschen und Schlangen töten täglich 137 Menschen.
ALLTÄGLICHE DINGE ZUR UNTERSTÜTZUNG IHRES IMMUNSYSTEMS, RICHTIGE HYGIENE UND LEBEN SIE NICHT IN ANGST.
TEILEN, UM DIE PANIK ZU STOPPEN.
Could you imagine how terrifying it would of been to be a Wuhan doctor at that time? Patients all presenting with the same virus, many of them don’t make it, you know this is an epidemic (and a potential pandemic) but you are powerless to do anything about it as your own government wants you to keep silent.
My deepest respects go to these, and any other, healthcare workers dealing with this nightmare scenario.
2001, when i observed a difficult cough on many, but not getting well for 7 months made me think its a new form of virus. But we observed it may come from corned beef n staying away from meats did worked n d 8th month cough did stop n fever also. For many years been battling pnuemonia n docs advice to me is to eat meat n it did worked but a simple cough from someone sick can infect me quickly. 2019 oct i got fever n chills n cough lasted till dec then i took co-amoxill 10 days then drank half glass gin twice a day did the trick. Did the same for mom jan 2020 n she recovered till now. Everything u said is true and accurate. From lungs to heart and to colons is my case. Now i drink gin once a week and cranbrrry or any acidic juices i can get. I think i just healed my kidneys n colon using crazy methods n kept my lungs strong till now. But now im sure it starts via lungs n worsens by makin lungs aerated then increasing heartbeat in a week then stomach bloats then breathing is difficult. Thanks for your info it did help me understand the infection process.
Markus Lanz mit Prof Streek u. Püschel in ZDF Mediathek (youtube videos alle gesperrt mittlerweile): https://www.zdf.de/gesellschaft/markus-lanz/markus-lanz-vom-9-april-2020-100.html
Naja, die Überschrift ist schon übertrieben. SO grundsätzlich ist die Kritik an den Maßnahmen nicht. Das Problem damit, diese Maßnahmen erst nach weiterem Abwarten zu ergreifen ist, wenn die Infektionen sich erstmal überall verteilt haben, sind sie auch durch die massivsten Maßnahmen nicht mehr zu stoppen. Siehe Italien und Spanien.
Es gibt auch andere Beiträge mit Herrn Streeck wo er die Maßnahmen noch viel weniger kritisiert und sie prinzipiell gut findet.
People die and this helps WHERE GREED IS TAKING SOME OF US Where are the brave?
@t Clinical Trial
@
@t —- Leaked Red Cross Malaria cure
@t —– CLO2 used by USA army
@ —Basics CLo2
The fact that these were mostly old people that died, or they had underlying health conditions, makes it all the less horrifying, since I’m pretty young.
Qui pourrait nous résumer en quelques mots l essentie de cette communication diffusée en allemand.avec tous nos remerciements
7:48 but what does Sars2 do to asymptomatic patients? if they have no symptoms, what is happening then inside their bodies? Why are there no symptoms?
mal eine vernünftige und beruhigende Position eines Virologen in der Öffentlichkeit, die ich so noch nicht gehört habe. Den Nutzen und vor allem die Folgen von Restaurantschließungen z.B. müssen wir echt hinterfragen. Ich halte sie für unnötig und werde durch seine Beobachtung (keine direkte Ansteckung beobachtet) bestätigt
What a fantastic presenter! Explains things that are complicated in simple terms, ok I would have to watch it all again to remember it all but I just felt in safe hands here!
Es gibt also weltweit noch keine Friseure, die das Virus bekommen haben? Aber bei Ländern, in denen alles schon so verseucht ist, weiß man doch gar nicht mehr wo man sich infiziert hat?
Nur ist es noch nicht « nachgewiesen », dass die Infektion beim Friseur oder Supermarkt stattgefunden hat. oder?
Crazy how quickly things can change in a couple of months.
50 something cases in the U.S. at the time of filming this.
And how many cases today at the time of commenting.
People die and this helps WHERE GREED IS TAKING SOME OF US Where are the brave?
@t Clinical Trial
@
@t —- Leaked Red Cross Malaria cure
@t —– CLO2 used by USA army
@ —Basics CLo2
Ob es gar keine Möglichkeit gibt, sich beim einkaufen zu infizieren, bezweifle ich. Klar sind die Hotspots Party-Gebiete und großer Versammlungen, aber wenn einer mit Corona neben mir im Supermarkt rumhustet, ist das Risiko schon hoch mit einem derart viruziden Erreger abzustecken.
Establishment message.theres no hope so dont try..just do what we say..
Now some positive news.
Vitamin D3 improves lung function between 20%&70% says research by the BMA.
british medical association.
Taking 25ug a day..
Wearing face masks flatten the curves in hong kong and chezch republic..
Every symptom, everyone one of these, is exactly what happened to my mother when she died on Feb 3rd in SoCal. I suspect she may have been one of the first victims but, like what the video said, it is very similar to bad flus and such. Shes long gone and there is probably not many ways to know for sure unless her health records are extremely detailed. Also, since this video, the first official case of COVID-19 has moved to Feb 6 in california.
Back in 2016 I got RSV and thought it was a cold. Didnt treat it, ended up with rheumatic fever with viral pneumonia and acute myo and pericarditis and went into heart failure, as well as liver failure. Troponin was super high, inflammation markers and bloods were a mess. I was treated with plaquenal, colchicine, beta blockers and NSAIDs. Problem is now when I get a bad virus or bacterial infection, my immune system goes mega overdrive and I end up with constrictive pericarditis.
Interesting that covid19 see to be very similar in symptoms and complications. I’m probably at a very high risk.
China has done nothing but lie about everything, so let’s listen to what a Chinese doctor says, makes a whole lot of sense……..not
If you would like to support my channel, I only ask you share this video and enjoy/learn from it. Thank you!
NEW: Subtitles available in Arabic, Chinese, English, German, Hungarian, Indonesian, Japanese, Macedonian, Polish, Russian, Spanish, Turkish and Vietnamese. Thank you to all the contributors helping to translate!
Professor Knut Wittkowski – Ist Social Distancing u. Lockdown bei COVID-19 der falsche Weg? (mit deutschem Untertitel): https://youtu.be/aAAaF9bu4xk
Summarize the professor’s progress:
1. A lot of misinformation was reported in the media.
2. Kovid 19 does not remain active on the roofs.
3. The door handles of the infected household were scanned and we did not find a trace of the virus.
4. The virus is not transmitted through touch or handshake.
5. After examining several cats it was found that they are completely free from Covid 19 and we have not found an infected cat.
6. The virus is transmitted from the infected person to the healthy person by coughing and sneezing exclusively or by air when approaching the person most frequently.
7. Quarantine procedures for the uninfected and the general population are useless.
8. The injured should be isolated only after proving a laboratory examination.
Not just the spike is required to enter the host cell. You also need the cleavage protease TMPRSS2. So how do you get 27 protiens out of 14 open reading frames on one chain of RNA? A polyprotien with it’s own protease. How cool is that? Than look at that slip to the frame shift. This is not your generic transcription and replication. This is a tricky little bundle of nucleic acids and glycoprotiens, and at 30K, it’s a massive genome.
I’m just getting over an ordinary cold. Others’ reactions when I had to go out was… daunting. Heck, I was afraid of, and for myself.
And yes, I had to go out. I’m single, there is no delivery here, and rent has to be paid in person, no exceptions. Yes I took every precaution. And yes, I kept it short, and felt guilty, among other things. I agree it sucked.
تلخيص لما تقدم به البروفيسور:
١. هناك الكثير من المعلومات الخاطئه تم تناقلها في وسائل الأعلام.
٢. كوفيد ١٩ لا يبقى نشطا او فعالا على الاسطح.
٣. تم اجراء مسح لمقابض ابواب بيوت المصابين ولم نعثر على أثر للفايروس. تصبح المقابض والاشياء حامله للفايروس اذا سعل المريض او عطس في يده وامسك مقبض الباب.
٤. الفايروس لا ينتقل عن طريق اللمس او المُصافحه.
٥. بعد فحص العديد من القطط تبين خلوها تماما من كوفيد ١٩ ولم نعثر على قط مُصاب.
٦. الفايروس ينتقل من الشخص المُصاب الى الشخص السليم عن طريق السُعال والعطس حصراً او بالهواء عند الاقتراب كثيرا من المصاب.
٧. اجراءات الحجر على غير المُصابين وعامة السكان عديمة الفائده.
٨. يجب عزل المصابين فقط بعد اثبات الاصابه بالفحص المخبري.
٠٩ يعتبر البروفيسور ان كوريا الجنوبيه قد عملت بشكل فعال، فحص لاكبر عدد من الناس وعزل المُصابين.
١٠. بؤر الخطر الاكبر هي المستشفيات حيث المصابين وبيوت العجزه التي يوجد فيها بؤره للمرض.
Bitte teilen, damit wir die Menschen alle zusammen die Situation zum guten wenden. Denn die Regierung macht unsere Wirtschaft mit ihren drastischen Maßnahmen endgültig kaputt. Das kann man auf diesem Wege auf jeden Fall beeinflussen
I need to pint out that china » officially discover » virus in 2020/1/10. so in the point of time 2020/12/20 they can’t test him for SARS-COV-2 they test him for general unknown Pathogen. it;s just an unknown corona virus for them back then. only after 2020/1/16 the local china hospital acquire the ability to test SARS-cov-2. But some company test them and mistakenly think it’s SARS rather then a new SARS-cov-2.FREAK OUT. sending warning to other doctor in 2019/12/30
People die and this helps WHERE GREED IS TAKING SOME OF US Where are the brave?
@t Clinical Trial
@
@t —- Leaked Red Cross Malaria cure
@t —– CLO2 used by USA army
@ —Basics CLo2
I will try to appreciate your work, and still i am sorry for your work, the english subtitles are disgusting – awful translation and no punctuation! Better improve them or just type a text resume of their dialogue in german language, so we can translate it through google translate
Wir treffen Entscheidungen ist ein bisschen grosszügig formuliert lieber Herr Lanz. Wir werden nur über die Entscheidungen informiert ; die Aufhebung der Grundrechte wurde vorübergehend und auf unbestimmte Zeit von der Politik, RKI, Charite, WHO, Bill Gates und Big Pharma beschlossen und monothematisch kommuniziert. Wir tragen nur die wirtschaftlichen und psychischen Folgen. Aber danke vielmals für diesen tollen Virologen. Er gehört meiner Meinung nach zu den Guten.
My question is why would anyone order tests and masks from China? They don’t care about their own people!!! What the hell makes anyone think they care about anyone else’s country’s people!?! Of course they gonna send out faulty supplies!!! They trying to cover it up, sending out accurate supplies doesn’t help in the cover up!!! Wake up and stop accepting “help” from China & omg don’t pay for the so called help!!! It’s definitely not gonna come from China!!!
What are the conditions that cause an asymptomatic infection? Stronger immune system in the individual? Weakened or damaged virus or incomplete transfer?
Great work, the explanations were lucid and interesting, hope all of us and especially our parents and grandparents stay safe.
So is it safe to say that COVID-19 is not just a respiratory disease but can affect parts of the digestive and circulatory system, and for males even the reproductive system? Or did I misunderstand this video?
da sagt doch endlich mal ein renomierter Virologie in den Medien, dass noch kein Fall bekannt wurde, dass man sich in der Öffentlichkeit ohne großen Körperkontakt angesteckt hat. Hört sich ja beruhigend an. Aber da frage ich mich, warum alle Restaurants, Kneipen, Friseure und Nicht-Lebensmittelgeschäfte schließen müssen! Mich betrifft es ja nicht, aber diejenigen müssen jetzt mit ihrer Existenz kämpfen, wenn diese Maßnahmen nicht bald ihr Ende nehmen. Die Unterstützung vom Staat reicht auch nur für die erste Zeit. Das ist das Geld vom Steuerzahler, was unbedacht ausgegeben wird.
Das zeigt doch, dass die o.g. Schließungen unsinnig sind und destruktiv sind. Wenn man bestimmte Verhaltensregeln einhält, also genügend Abstand, nicht anhusten, Hände waschen usw., dann sollte sie wieder öffnen. Die Politiker sollten sich mal Berater wie ihn holen statt auf Drosten und den Typ vom RKI, der nur wieder Angst verbreitet. Das ist doch Desinformation und Volksverdummung!
This channel gets thumbs up like a streetwalker gets in cars.BTW IM NO BIOCHEMISTRY DR.OR ANY SORT BUT COMMON SENSE TELLS ME THIS CORONA VIRUS AINT GOING NOOOO WHERE IT WILL STAY LIKE THE REGULAR FLU..
So on 2/23/20, the time this video was made, there were 35 in the US. Now, 3/29/20, 5 weeks later, the # is over 140k+. How did it get spreaded so fast? It’s faster than Wuhan.
Bitte einen runden Tisch mit genau jenen Virologen, die hier im Dialog zwischen Markus Lanz und Prof. Streeck aufgezählt werden !
today i am watching this video and i tell you i am depress with the amount of deaths in new york. when this nightmare will end. this video help but depress
Schützt Euch, indem Ihr Euch gesund ernährt und wenn Ihr Vitaminmangel habt, diesen ausgleicht.
Wenn noch Bewegung an der frischen Luft dazu kommt, könntet Ihr sogar aus der Risikogruppe herausfallen, denn viele chronische Krankheiten sind heilbar.
Bitte Eigenverantwortung übernehmen.
btw HUGE thumbs up for explaining the latin words in detail. please keep repeating yourself.
[TL;DR Medical professionals need to learn to speak to (most likely highly stressed out) laymen, patients and relatives need to demand understandable language from medical professionals]
I had lots of encounters with doctors who didn’t take the time and effort to explain to my parents in plain language what they just said to them. I even had docs talk to a severe brain trauma patient one week off ICU alone without his spouse and legal custodian. she was sent out like for a medical procedure. he doesn’t even remember being in that hospital for 2 months and was barely able to repeat what the physician said a minute ago.
another example was a doctor briefing my mom and me on my dad and she just rattled down 90 seconds of abbreviations, numbers and latin terms, then looked at us like, « you fink I smart now? ». when I told her to say that again in a way people who didn’t study medicine can understand, she really struggled. like she never had to do that before.
https://www.openpetition.de/petition/online/fuehren-sie-die-baseline-studie-durch-wir-brauchen-endlich-saubere-corona-daten#petition-main
Bro you have to do me this video I’m asking for plus the world will thank you because it’s a mystery and there is no one better than you ma Brother to explain the Lil Kim incident
Someone at school and I were talking, and he said something that gave me pause. « Stop thinking about them as numbers, and START thinking about them as people. » Stop listing numbers, guessing, whatever. WHY not talk about how to help people PREVENT SPREAD. NOT SPREADING guesses and ideas NOT spreading Panic, we are PAST THE PREVENTION PHASE!!!! we are now in the MITIGATION PHASE!!! It’s here, it’s staying, it’s spreading. PANIC doesn’t help, logical thinking and decision making DOES.
Endlich mal ein Mensch der was sagt das auch stimmt!
so dumm wie sich die leute momentan verhalten das ist einfach erschreckend.
Das leute andere bei der Polizei verpfeifen!
Das kommt schon an den 2 Weltkrieg nahe.
Das soll mal aufhören ! ja es sollen die rosiko leute durchschnitt 81Jahre isoliert werden aber der rest kann normal leben!
ich will meine freuheit zurück und will die ganzen lügen von den medien nicht mehr hören
Didn’t China let’s SARS escape from their laboratory not one time but two times isn’t China a communist country why would we trust communists and they’re racist as hell too I think this was the first colored person I seen on your videos ever ever
Wir stecken echt in der Sch…. Da gibt es nichts zu verharmlosen und zu beschönigen. Wenn wir nicht 30% unserer Mitbürger (so viele zählen zu den Risikogruppen) stark gefährden wollen, dann müssen wir den Weg gehen, den die Politiker nach Beratung mit Epidemiologen beschlossen haben.
I’ve been vomiting for the past 40 days. Doctor’s don’t know what’s wrong with me. They’ve collected blood and stool sample but they both came back negative for anything wrong… I had a catscan on Friday and we’ll see if they find anything. If I die I want a video titled « a teen drank 3 cans of monster a day… This is what happened to his stomach. » Because I was prior to this happening so it may have caused damage to my stomach… At least that’s what my boss jokingly said… But who knows maybe that’s what happened… IDC tho I’m still drinking monster even tho most of the time I vomit right away lol. Also if you are sick eat dairy Queen. Chocolate to be specific. It tastes the exact same coming up and because milk is basic it causes the vomit to not be acidic and thus it doesn’t burn.
Also I got an antibody test for covid Incase somehow this is caused by Corona virus
Watching this April 30th 2020 1.06 million cases and 61000 deaths in the USA. Largest death rate in the world. The UK where I am, 165k cases. With 26000 deaths. 3rd largest death rate. 3.19 million cases worldwide. 227k deaths. And climbing.
Was ist an dem aktuellen COVID-19 anders (schlimmer) als bei den anderen Corona Viren. Siehe Dr.Bodo Schiffmann, Prof.Sucharit Bhakdi, Prof.Dr.Stefan Hockertz, Prof.Hendrik Streeck.
Die Frage ist doch: Sterben die Menschen mit oder an Corona
Schweden: 1033 Menschen mit (nicht an) Covid-19-Erkrankung gestorben. Deutschland: 3.194 Menschen mit (nicht an) Covid-19-Erkrankung gestorben.
Das ist doch bekannt, wenn man krank ist, kann man kurzzeitig nichts riechen oder nichts schmecken kann. Ist es jetzt wirklich was außergewöhnliches Ich kenne es seit Jahren und hatte es schon mehrmals
Die Argumentation, dass wir zu wenig Masken haben, ist angesichts eines massenproduzierten Billig-Produkts, dessen Produktionsrate man auch sehr schnell hochdrehen kann, wenn man nur will (hat China gemacht), weiterhin sehr unredlich. Mangel kann man abhelfen, man muss sich aber dazu aufraffen, und dazu wäre wichtig gewesen, dass man dazu frühzeitig gesagt hätte, wann man die irgendwann brauchen wird. Die Studienlage bezüglich Ansteckung mit Influenza (dazu gibt es Studien) ist ziemlich eindeutig, und der Übertragungsweg bei Influenza ist ja sehr ähnlich:
https://www.isegoria.net/2020/03/surgical-masks-prevent-infection/
Das sind reine Versuche mit Schutz eines nicht Infizierten, reduziert die Ansteckungswahrscheinlichkeit etwa um den Faktor 4, und zwar auch bei größerer Nähe (infizierte Kinder in der gleichen Wohnung). Natürlich ist das primäre Designziel einer OP-Maske der Schutz des Patienten vor Infektion, also, wenn alle Masken tragen, reduziert sich die Infektionsgefahr noch weiter.
Die Ergebnisse aus Heinsberg zeigen ja, dass Tröpfcheninfektionen der Hauptweg sind, und Schmierinfektionen sind wohl sekundär.
Delayed interferon production determines who will develop the cytokine storm leading to fatal ARDs, and who will not. Why do some experience the delay, and others not? My guess who be a prior exposure to a different, less pathogenic, corona virus. Either 229E, but more likely OC43 if this is the case.
Die Petition ist verändert und wieder frei geschaltet!!! Unterschreiben wieder möglich!!!
https://www.openpetition.de/petition/online/sofortige-aufhebung-aller-in-der-corona-krise-verfuegten-einschraenkungen-buergerlicher-freiheiten#petition-main
Hallo « Kölner Karneval » – Prof. Streeck versucht, nicht zu polarisieren, und äußert sich zurückhaltend über die Maßnahmen. Der Titel ist etwas übertrieben, ggf. vereinnahmend. Das Wichtigste ist doch, dass endlich die Studie gemacht wird… Hier mehr von Prof. Streeck. https://www.br.de/mediathek/podcast/b5-thema-des-tages/virologe-streeck-blutplasma-kann-erkrankten-helfen/1794842
Es existieren ca 2mio. Viren weltweit, wovon uns 3000 bekannt sind. Wenn wir uns bei all diesen Unbekannten so anstellen wie im Moment bei einer Sterbe zahl von 2000 auf 80 mio. Leute, dann brauchen wir nie wieder vor die Tür zu gehen.
2017-2018 hatten wir 25000-30000 Grippetote in Deutschland, eine Grippepandemie. Hab ihr dass gewusst 25000!!!
2020 haben wir 2000 Tote von einem Unbekannten Virus. Ausgangssperre wird verhängt. Vervolgungsapp geschaltet.
Finde den Fehler…
Ich verstehe ebenfalls nicht, warum bestimmte Geschäfte geschlossen sind. Warum kann man nicht die Kunden reguliert in die Geschäfte lassen? Warum müssen Blumengeschäfte schließen, aber Geschäfte, die Blumen, Töpfe und Erde verkaufen, offen bleiben dürfen? Das ist nur ein für mich unverständliches Beispiel.
direkt nach 30.000 infizierten hat der bundesstaat new york schon genaue zahlen gehabt,wie sich die infektion prozentual verschiedener krankheitsverläufe aufteilt.konnte man direkt beim lagebericht des Gouverneurs lesen.12% von 100% müssen medizinisch versorgt werden und 3% intensivmedizinisch.so langsam hab ich den eindruck,dass bestimmte entscheidungen von politikern einfach an die jeweiligen institutionen deligiert werden,wenn sie selber keine ahnung haben,was zu tun ist.im endeffekt haben die alle kompetenzen dem RKI übergeben,das damit die handlungen und massnahmen übernommen hat.dabei wurde wohl vergessen,dass das RKI NUR wissenschaft betreibt,und nicht um ein land zu führen.hat sich irgendeiner mal schon von anfang an gedanken gemacht,was müssen wir wissen,damit wir das ganze szenario wieder in die normalität führen können? wahrscheinlich nur halbherzig,so wie der streeck das darstellt,haben die sich zu 100% einer behörde in die hände begeben,und geistig einfach abgeshaltet.
nbc und fox in der anfangsphase fast minütlich infizierte live interviewt über skype,was sie für symptome zeigen und wie es sie persönlich erleben.wenn ich mir den sender « die welt » anschaue,die betreiben immernoch sensationsjournalismus.die bildzeitung gibt sich ja schon ein wenig mühe,etwas differenziert zu berichten.
I’ve seen x-rays of Covid 19 pneumonia at work. It ain’t pretty. And it’s a scary sign that the plague has truly permeated my homeland.
you comment about healthy young people to… « do not worry » and now, they have many cases in the United States and I do not doubt that many were through contagion of young people… careless and as transmitters without knowing
Im trying to understand in English translate but I can’t understand for the translation is not very good,but is he reliable source
Was zum fuck?! Er kritisiert das doch in keinem Satz! Er sagt lediglich, dass man die getroffenen Maßnahmen basierend auf aktuellen Erkenntnissen ständig neu evaluieren soll.
jetzt sperrt das ZDF alle hochgeladenen Videos mit Streek und Püschel. Ist aber noch in der ZDF Mediathek zu sehen: https://www.zdf.de/gesellschaft/markus-lanz/markus-lanz-vom-9-april-2020-100.html
Die Regierung greift hier erheblich in die Meinungsfreiheit ein, indem sie diese einmalige SEndung sperrt, wo auch Kritiker wie Prof. Püschel (HAmburger Rechtsmediziner) und Prof. Streek zu Wort kommen. In welchem Staat leben wir eigentlich noch!
Der Virologe ist eher ein Königsmörder. Sich im Nachhinein hinzustellen und die Massnahmen anzuzweifeln ist unredlich. Warum hat er seine Meinung nicht am Anfang kundgetan ? Der Shutdown wurde gerade deswegen gemacht um die medizinischen Ressourcen und Kapazitäten nicht zu überfordern und Zeitzugewinnen um Menschen zu retten und Kenntnisse über das Virus zu erlangen. Das er die Untersuchung in Heinsberg macht ist sehr gut. Aber genau dafür ist der Shutdown auch da, um die nötige Zeit dazu zuhaben und Menschen zu retten.
Das Herr Lanz ihm erst erklären muss, dass doppelseitiger Maskenschutz was bringt ist auch nicht gerade erfreulich.
Hier ein Video, das gut die Dimensionen erklärt: https://www.youtube.com/watch?v=Fx11Y4xjDwA&feature=youtu.be
Diesem Typen Hendrik Streeck kaufe ich echt gar nichts mehr ab. Vor einigen Wochen sagt er im Fernsehen, das die Grippe weitaus schlimmer und gefährlicher als so ein Coronavirus wäre und nun in der Krise tritt er mit komplett anderer Meinung auf. Noch dazu sagt er nun, im Supermarkt/Friseur steckt man sich nicht an. Warum Er arbeitet wahrscheinlich mit der Politik zusammen, um eine Herdenimmunität in unserem Land hinzubekommen. Wir sollen uns alle anstecken.
24:24 und genau diesen Ansatz finde ich falsch, weil auch mit der besten medizinischen Versorgung stirbt ein nennenswerter Teil (genau kann mans noch nicht abschätzen wegen unzureichenden Daten aber es dürfte wohl im einstelligen Prozentbereich der Erkankten sein). Man sollte daher versuchen, die Gesamtzahl der Infizierten möglichst gering zu halten, weil Menschenleben zählen mehr als Profite oder irgendein Spaß den man in der Freizeit haben kann.
Versteht Prof. Hendrik Streeck die Frage nicht oder will er es nicht verstehen? Warum wird nicht klar gesagt, Schutzmasken bringen was, medizinische / FFP2 und FFP3 bringen mehr, auch für einen selbst, aber es stehen nicht genug zur Verfügung weil die vom medizinischen Personal dringend gebraucht werden? Immer dieses drumherum Gerede. Wenn die Schutzmasken nichts bringen würden, warum müssen dann diejenigen, die mit infizierten Personen zu tun haben, unbedingt welche haben? Das ist ein Widerspruch und daher meinen auch viele, dass wir verarscht werden. Außerdem sollte auch gesagt werden, wer SICH schützen will sollte nicht nur eine entsprechende Maske tragen, sondern auch einen Schutz für die Augen, denn auch darüber kann ein Virus in den Körper eindringen. Am besten Mütze tragen, Frauen ein Kopftuch, die Haare auch waschen wenn man nach Hause kommt wenn keine Mütze / Kopftuch. Schuhe gleich nach dem Eingang in die Wohnung aus. Die Jacke die man getragen hat etc. etc.. Alles was kontaminiert sein könnte, natürlich desinfizieren. Ziemlich aufwändig das Ganze. Daher reicht eine Schutzmaske um andere zu schützen. Manche kommen auf die Idee, sich hinter ihrer selbstgemachten Maske z.B. eine Slipeinlage zu legen, kein Witz. Einfach daher zu sagen, Schutzmasken bringen nichts, ist reine Verarsche, damit es keine Hamsterkäufe bei Schutzmasken gibt. Die gibt es aber trotzdem, weil viele sich eben nicht verarschen lassen.
The number of covid 19 cases at the time of this video was untruth due to lack of testing in the US and lack of understanding of how it spreads. It seems this virus will thin out the weak and injured in the future therefore it’s ever more important to learn as much as possible about your family medical history and learn to take better care of yourself and the health of your family and pets.
Danke für diesen Beitrag. Die Welt gerät aus den Fugen. Und die wahre Seuche heißt nicht Corona, sondern: Panik. Googelt alle mal Wodarg, Mölling, Bhakdi. Googelt mal: Arzt gegen Corona-Hysterie.
Es ist alles nicht so schlimm. Alles ist ruhig, es besteht kein Grund zur Aufregung.